Příběhy Impéria

 

domovské stránky světa

 

Příběhy Impéria jsou již zavedenou českou hrou na hrdiny, kolem které se během několika málo let vytvořila stabilní herní komunita. Hlavní kniha, obsahující jak vlastní herní systém, tak barvitý popis herního světa, vyšla na podzim roku 2009. První rozšiřující příručka pro hru s názvem Rukověť Mága následovala v létě 2010 a druhá s názvem Kniha dobrodružství vychází v létě 2012. Příběhy Impéria se zaměřují především na osudy postav, atmosféru a barvité prostředí viktoriánského světa, ve kterém se mísí hustý dým z parních strojů a kouzla skřítků a čarodějů. Stojí za nimi dvojice bratrů Ferencových, vystupujících pod společnou přezdívkou Ecthelion2. Kromě této hry se podíleli například na tvorbě Dračího doupěte II a na svědomí mají i několik dalších projektů na poli příběhových her.

Svět hry představuje britské Impérium v polovině 19. století, kdy královna Viktorie vládne mořím a největší říši, jaká kdy byla vytvořena. V mnohém se podobá světu našemu, ale Stará magie v něm stále ještě proudí zemí, v mlze londýnských uliček se procházejí elfové a skřítci ze Země kouzel, mágové studují starodávné okultní svazky vázané v kůži, v lesích svobodně žijí smečky vlkodlaků a skřetí nebo irští dělníci v továrnách roztápějí výhně, které pohánějí parou živenou průmyslovou revoluci.

O Impériu se vyprávějí mnohé zvláštní příběhy. Některé jsou plné kouzel a čar, víl i skřítků. Další jsou temné a poznamenané hrůzami noci. Mimo okruh lidského poznání žijí bytosti, které nás považují za kořist, i horší věci, jež hrozí zatemnit světlo dne. Prožít tu můžete také příběhy plné akce a napětí, třeskotu chladné oceli, kde se ve vzduchu mísí vůně střelného prachu a výkřiky bojujících. Detektivní příběhy jsou prostoupeny záhadami a tajemstvím. Rozplétají se v nich série loupeží nebo hrůzných vražd, kdy klíč může ležet hluboko v minulosti. Cestovatelské historky jsou plné vůně dálek, koření a rovníkového slunce. Dobrodruhové a gentlemani v nich objevují vzdálené a exotické kraje Impéria – od ztracených měst rovníkové Afriky, přes neprozkoumané džungle a prastaré chrámy Indie až po zasněžené vrcholky Himaláje. Známé mapy obsahují řadu bílých míst, která dosud nebyla popsána, a odvážní se vydávají až tam, kde noha Evropana dosud nestanula. Zde se střetávají s podivnou magií, strašlivými příšerami a musí bojovat proti temné vůli místních šamanů.

Mnoho příběhů také vypráví o konfliktu mezi Starou magií a technikou, která ji v myslích lidí postupně nahrazuje. S průmyslovou revolucí přicházejí nové složité stroje plné ozubených kol a chrlí do vzduchu oblaka páry. Do lidských rukou se dostávají hrůzné zbraně a pancéřované, parou poháněné křižníky začínají brázdit hladiny oceánů. Na budování nového londýnského metra se podílejí mlčenliví dělníci, mechaničtí automatoni, kteří si pomalu nacházejí cestu do ulic a do lidské společnosti. Ta se však na ně dívá s děsem a nenávistí...

Pokud vás Příběhy Impéria zaujaly, můžete se o nich více dozvědět na internetových stránkách imperium.mytago.cz/

nebo www.facebook.com/pribehy, kde vycházejí pravidelně informace a dodatky pro hru i svět.

Ve sbírce Hry s příběhem: Zločin a trest jsou Příběhy Impéria zastoupeny dvojicí textů. Kořeny povídky Meč v rudém šálu sahají hluboko do minulosti celého projektu Příběhů Impéria. Hrdinové povídky a prvky děje vznikali ve stejnou dobu, kdy se začal rodit samotný svět Impéria. Obrazy a motivy z tohoto příběhu se projevily v knize a pomohly tak ke zrození celého prostředí. Když se autoři později soustředili na tvorbu hlavní knihy, příběh se dostal na druhou kolej. Do tohoto sborníku jej oprášili a sepsali do konečné podoby. Druhá povídka Skřítčích deset dukátů odkazuje na pohádkovou a magickou atmosféru a jako hrdina se v ní představí skřítek, jedna z ikonických postav Příběhů Impéria.

Obě povídky z Příběhů Impéria ve sborníku Hry s příběhem: Ocel a krev se odehrávají v průběhu války. Povídka Podzim 1854, mlha představuje podivuhodné události, které se staly v průběhu Krymské války. Ta probíhala mezi lety 1853-56 a britské Impérium, Francie, Sardinie a Turecko v ní bojovaly na krymském poloostrově proti ruské říši. Povídka Sedm tisíc se pak odehrává v pouštích Afriky po súdánském obležení Chartúmu, kdy byla britská posádka poražena a povražděna. Pohrává si s myšlenkou, že masakr přežila trojice anglických vojáků, kteří se pokusili dostat k vlastním liniím.